Berichten over Thialf

cufryslanlogo
    Door Webredactie Christenunie Fryslân op 13 september 2023

Werkbezoek Thialf

Nu het schaatsseizoen in Thialf weer is begonnen worden de Statenleden uitgenodigd voor een werkbezoek in het ijsstadion op woensdag 13 september 2023. Daarbij staat de financiële situatie van Thialf centraal. Ondanks een extra bijdrage van het Rijk, Topsport NOORD, NOC*NSF en de KNSB is het van belang dat de betrokken partijen en de aandeelhouders (Provincie Fryslân en gemeente Heerenveen) Thialf blijven ondersteunen.

Lees meer over "Werkbezoek Thialf"

Labels: ,

2. Thialf ijsstadion Heerenveen vierkant.jpg
    Matthijs-CU-Statenfractie VK-79 (2).jpg
    Door Matthijs de Vries op 3 maart 2023

Campagne voor treinstop bij Thialf

De Friese Statenfracties van de ChristenUnie en de PvdA strijden al jaren voor opening van station Thialf wanneer er wedstrijden of andere activiteiten plaatsvinden in het ijsstadion. Komend weekend voeren de lijsttrekkers van beide partijen campagne bij station Heerenveen om het signaal af te geven dat het treinstation dat al sinds 2015 gesloten is open moet bij grote schaatsevenementen.

Lees meer over "Campagne voor treinstop bij Thialf"
  3. Thialf ijsstadion vk.jpg
    Wiebo VK-CU-Statenfractie-29 (2).jpg
    Door Wiebo de Vries op 16 februari 2022

Geld voor zonnepanelen Thialf

De zonnepanelen op het dak van ijsstadion Thialf zijn sinds eind mei 2020 uitgeschakeld. De zonnepanelen zijn uitgezet vanwege mogelijk risico op brandgevaar. De verzekeraar wil het niet verzekeren. Door brandwerende stroken op het dak aan te leggen is het probleem met de verzekering opgelost en mogen de zonnepanelen weer aan. Voor het brandveilig maken wordt vier ton gevraagd van de provincie. De ChristenUnie vindt dat er veel tijd verloren is gegaan, door de omstandigheden. Statenlid Wiebo de Vries: “Voordat we definitief instemmen willen we graag van de gedeputeerde weten of we met deze investering ook een daadwerkelijk te verzekeren Thialf terugkrijgen.”

Lees meer over "Geld voor zonnepanelen Thialf"

Labels:

4. Thialf ijsstadion vk.jpg
    Wiebo VK-CU-Statenfractie-29 (2).jpg
    Door Wiebo de Vries op 10 november 2021

Opnieuw geld naar Thialf

De ChristenUnie is kritisch over het vrijgeven van geld voor ijsstadion Thialf. Tijdens het begrotingsdebat op 10 november jl. komt de ChristenUnie met het voorstel om de structurele bijdrage van € 542.000 voor Thialf voor vijf jaar uit de begroting 2022 te halen. “Wij vinden dat het geld alleen op voorwaarde vrijgegeven kan worden, dat het Rijk ook komt met geld. Daar gaan de coalitiepartijen niet mee akkoord. Statenlid Wiebo de Vries vindt de financiële situatie zeer zorgelijk. “Technisch gezien is Thialf al failliet”, zegt hij tijdens de vergadering.

Lees meer over "Opnieuw geld naar Thialf"

Labels: ,