Berichten over Recreatie

1. Sloot
    Door Webredactie Christenunie Fryslân op 19 juli 2023

Schriftelijke vragen over bevaarbaar maken Jorwerter Feart

‘Hoe de boot verdween uit Jorwert’, zou een mooie titel kunnen zijn voor een nieuw boek. De Jorwerter Feart is overwoekerd door waterplanten en daardoor onbevaarbaar geworden. Een vriendengroep uit Jorwert wil dat gemeente of It Wetterskip actie onderneemt. Dat blijft tot nu toe uit. ChristenUnie stelt samen met meerdere partijen uit Provinciale Staten schriftelijke vragen over dit onderwerp.

Lees meer over "Schriftelijke vragen over bevaarbaar maken Jorwerter Feart"
  2. Natte natuur
    Matthijs-CU-Statenfractie VK-79 (2).jpg
    Door Matthijs de Vries op 21 september 2022

Hegewarren en geen nieuwe vaarweg naar Drachten

Polderkades zijn straks vrijwel niet meer nodig bij de Hegewarren. De veenweidepolder Hegewarren bij Oudega (Sm.) wordt veranderd in een natuur- en recreatiegebied, waarbij water de hoofdrol krijgt. De zeven boeren die er nu nog zitten worden verplaatst. Een nieuwe vaarweg naar Drachten door de Hegewarren krijgt geen steun van Provinciale Staten op 21 september 2022.

Lees meer over "Hegewarren en geen nieuwe vaarweg naar Drachten"
  3. TAF 3
    Door Webredactie Christenunie Fryslân op 9 september 2022

Ontwikkelingen Gastvrij Fryslân 2028

De Toerisme Alliantie Friesland (TAF) is betrokken geweest bij de totstandkoming van de beleidsnota Gastvrij Fryslân 2028. Provinciale Staten hebben dit beleid in 2020 vastgesteld. Hoe staat het ervoor? De TAF nodigt de Statenleden uit voor een informerende bijeenkomst op vrijdag 9 september in Wergea.

Lees meer over "Ontwikkelingen Gastvrij Fryslân 2028"

Labels: ,

4. Plezierboot
    Lieuwe-CU-Statenfractie-VK 123 (2).jpg
    Door Lieuwe van der Pol op 22 juni 2022

Aandacht voor toenemend slibprobleem Friese meren

De watergebonden ondernemingen in Woudsend ondervinden veel last van slib dat vanuit het Koevordermeer en Slotermeer richting het Heegermeer beweegt. De haven in Woudsend slibt regelmatig dicht. ChristenUnie Fryslân spreekt deze bedrijven tijdens de Steatemerk in het provinciehuis. De fractie vraagt aandacht voor het slibprobleem tijdens de Statenvergadering van 22 juni jl.

Lees meer over "Aandacht voor toenemend slibprobleem Friese meren"
  5. Duinen Ameland vk.jpg
    Door Webredactie Christenunie Fryslân op 27 augustus 2021

Werkbezoek Staatsbosbeheer

Midden op Ameland liggen het Hagedoornveld en de Zwanewaterduinen. Het prachtige natuurgebied is onlangs heringericht. De herinrichting zorgt ervoor dat de natuur- en landschappelijke waarden versterkt worden en daarnaast betere voorzieningen biedt voor de recreant. Boswachter Marjan Veenendal neemt ons samen met haar collega’s mee door de natuur, op vrijdag 27 augustus.

Lees meer over "Werkbezoek Staatsbosbeheer"