Berichten over Mienskip

Douwe van Oosten
    Door Douwe van Oosten op 31 januari 2024

Iepen MienskipsFûns 2024-2027

Fryslân do libbest, do libbest as in hert. Tijdens simmer 2000 zingen Piter Wilkens en de Kast deze tekst. Het is veelzeggend over hoe de Friezen zich met elkaar verbonden weten via de mienskip.  De verbondenheid die door de vele vrijwilligers en mienskipsinitiatieven kracht en vorm aan Fryslân geven. Het IMF wil juist dat stimuleren. In de provinciale staten van januari worden de nieuwe kaders vastgesteld voor de periode 2024-2027. De ChristenUnie vindt het belangrijk dat het IMF blijft voortbestaan om zo een impuls te kunnen blijven geven aan de brede welvaart en het welzijn in Fryslân.

Lees meer over "Iepen MienskipsFûns 2024-2027"

Labels: ,

2. Dorpshuis SexbierumVK
    Lieuwe-CU-Statenfractie-VK 123 (2).jpg
    Door Lieuwe van der Pol op 14 februari 2022

ChristenUnie Fryslân stelt vragen over dorpshuizenregeling

De provinciale fractie van de ChristenUnie wil weten of de nieuwe dorpshuizenregeling aan de verwachtingen voldoet. In 2020 ging de nieuwe regeling in. Dorpshuizen en ontmoetingsplekken kunnen in de nieuwe regeling subsidie aanvragen via het Iepen Mienskipsfûns (IMF). Het onderbrengen van de subsidie in het IMF heeft als voordeel dat er meer gebruik van gemaakt kan worden. Ook (stads)wijken en gebouwen die leeg komen te staan kunnen mee doen aan deze nieuwe ontmoetingsplekregeling.

Lees meer over "ChristenUnie Fryslân stelt vragen over dorpshuizenregeling"