Berichten over verkeer

1. RotondeVK.jpg
    Douwe van Oosten
    Door Douwe van Oosten op 13 december 2023

Zorgen over onveilige oversteek bij Dokkum

De gemeenten Noardeast-Fryslân en Dantumadiel pleiten al langer voor de aanleg van een fietstunnel bij de McDonalds in Dokkum en nu roert ook de Friese politiek zich in de discussie. De ChristenUnie en andere partijen delen deze zorgen en stelllen vragen aan het provinciebestuur. In de vragen wordt verwezen naar een bericht van RTV NOF, waarin beide gemeenten aangeven dat de oversteekplaats waar veel middelbare scholieren gebruik van maken erg onveilig is. De gemeenten zouden wel mee willen helpen, maar de weg is van de provincie. Daarom willen de partijen van het college weten wat mogelijke oplossingen zijn en of de provincie hierover in gesprek is met de gemeenten. Hoeveel geld is er beschikbaar voor de veiligheid voor de Friese fietsers en welke projecten financiert provincie Fryslan (mee)? En waarop wordt de keuze om wel of niet te investeren gebaseerd?

Lees meer over "Zorgen over onveilige oversteek bij Dokkum"
  2. Workum.jpg
    Matthijs-CU-Statenfractie VK-79 (2).jpg
    Door Matthijs de Vries op 20 april 2021

Meetpunt geluidsoverlast N359 bij Workum

Al jaren hebben omwonenden last van het verkeersgeluid aan de N359. Statenlid Matthijs de Vries bracht er al meerdere werkbezoeken en ervaart zelf dat het geluid van invloed is op de kwaliteit van wonen en leefbaarheid van de omwonenden.

In het najaar hebben omwonenden een petitie aangeboden aan Provinciale Staten en heeft Gedeputeerde Fokkens-Kelder een bezoek gebracht aan Workum.

Lees meer over "Meetpunt geluidsoverlast N359 bij Workum"