Berichten over ondernemers

cufryslanlogo
    Door Webredactie Christenunie Fryslân op 13 maart 2023

In gesprek met ondernemers en Stieneke van der Graaf

Omdat het contact met ondernemers en politiek zeer waardevol is, organiseert de ChristenUnie haar 22e Fryske ondernemersontbijt bij van der Valk in Leeuwarden. Stieneke van der Graaf is aanwezig om met de ondernemers in gesprek te gaan over het belang van goede en goed onderhouden Friese infrastructuur en openbaar vervoer voor het ondernemersklimaat in de provincie. De aanwezige ondernemers hebben niet alleen veel vragen voor Stieneke, maar ook veel dingen die zij onder de aandacht van de Haagse politiek willen brengen.

Lees meer over "In gesprek met ondernemers en Stieneke van der Graaf"
  2. Mensgerichte economieVK.jpg
    Wiebo VK-CU-Statenfractie-29 (2).jpg
    Door Wiebo de Vries op 21 februari 2023

Repareer de Toekomst

De afgelopen jaren is er hard gewerkt aan de bouwstenen van de circulaire economie van Fryslân. Initiatieven zoals de Vereniging Circulair Fryslân en Freonen fan Fossylfrei Fryslân werken aan bewustwording bij bedrijven, stimuleren innovatie en dragen bij aan kennisuitwisseling tussen bedrijven. De Provincie Fryslân ondersteunt hen en heeft de ambitie om de meest circulaire provincie te zijn in 2025. Daarbij gaat veel aandacht naar de producenten van grondstoffen en materialen binnen de provincie en het recyclen van bestaande materialen. Terecht, want zeker de productie speelt een belangrijke rol in de circulaire economie. Daar liggen ook kansen voor nieuwe verdienmodellen. Toch is het de vraag of we met de huidige weg onze ambities gaan halen. Landelijk blijft Nederland namelijk achter op de gestelde ambitie om volledig circulair te zijn in 2050.

Lees meer over "Repareer de Toekomst"