Berichten over Kringlooplandbouw

cufryslanlogo
    Door Webredactie Christenunie Fryslân op 17 januari 2024

Werkbezoek Vereniging tot Behoud van Boer en Milieu

Met minder krachtvoer en kunstmest willen de leden die zich verenigd hebben bij de Vereniging tot Behoud van Boer en Milieu, een gezonder bedrijf creëren. Minder krachtvoer betekent ook minder melk per koe. Toch laten de VBBM-melkveehouders zich hier niet door weerhouden. Ze zien dat ze met minder input ook minder kosten hebben. De fractie van de ChristenUnie bezoekt op woensdag 17 januari het bedrijf van Frank Ypma in Oudega (Súdwest-Fryslân).

Lees meer over "Werkbezoek Vereniging tot Behoud van Boer en Milieu"
  2. Koeien IJlst vk.jpg
    Wiebo VK-CU-Statenfractie-29 (2).jpg
    Door Wiebo de Vries op 22 september 2021

Landbouwagenda 2021-2030

Steeds meer consumenten willen weten waar hun voedsel wordt geproduceerd, stellen eisen aan kwaliteit en productiewijze en kiezen voor producten waarvan ze weten waar die vandaan komen. De landbouw komt in een spanningsveld terecht tussen wensen van de samenleving en produceren voor de wereldmarkt. De Friese Landbouwagenda richt zich op het faciliteren, versnellen en versterken van het groene ondernemerschap voor de Agrofoodsector. Statenlid Wiebo de Vries: “Over de inhoud van de agenda zijn wij tevreden. Mooie thema’s die bijdragen aan een duurzame kringlooplandbouw.”

Lees meer over "Landbouwagenda 2021-2030"