Berichten over Mobiliteit

Matthijs-CU-Statenfractie VK-79 (2).jpg
    Door Matthijs de Vries op 21 december 2022

Regionaal Mobiliteitsprogramma

Het nieuwe Regionale Mobiliteitsprogramma geeft een visie op mobiliteit en infrastructuur tot en met 2040, met een doorkijk naar 2050. Het laat zien hoe de provincie de verduurzaming van het mobiliteitssysteem vorm gaat geven om daarmee een bijdrage te leveren aan de leefbaarheid, bereikbaarheid, verkeersveiligheid én een gezond klimaat in Fryslân. ChristenUnie vraagt tijdens het debat aandacht voor verkeersarmoede. Ook wel: het niet kunnen komen waar je zou willen komen, waardoor deelname aan maatschappelijke, economische of sociale activiteiten wordt belemmerd.

Lees meer over "Regionaal Mobiliteitsprogramma"
  2. Fietsen
    Matthijs-CU-Statenfractie VK-79 (2).jpg
    Door Matthijs de Vries op 23 maart 2022

Fryslân Feilich Fytslân

Met het nieuwe fietsbeleid zet de provincie in op de ambitie om dé fietsprovincie van Nederland te worden. Statenlid Matthijs de Vries is content met de nota die voorligt. "Wanneer iets goed is mag dat ook gezegd worden en de nota Fryslan Feilich Fytslân is goed! Onze motie over het stimuleren van de fietshelm is keurig verwerkt en ook de koppelkansen met toerisme en recreatie worden gemaakt."

Lees meer over "Fryslân Feilich Fytslân"