Berichten over Bereikbaarheid

Matthijs-CU-Statenfractie VK-79 (2).jpg
    Door Matthijs de Vries op 13 juli 2022

Deltaplan Noord-Nederland

De Tweede Kamer heeft in 2020 aan de regering gevraagd om in samenwerking met de regio een Deltaplan van en voor Noord-Nederland op te stellen. Met als doel de bereikbaarheid te verbeteren en het wonen en werken in het noorden te stimuleren. De Lelylijn is een belangrijk onderdeel van het Deltaplan. De Friese partijen willen daar met elkaar het debat over voeren. ChristenUnie is voorstander van de Lelylijn en vindt de zorg dat Fryslân volgebouwd wordt, onterecht.

Lees meer over "Deltaplan Noord-Nederland"
  2. Veerboot Oerd vk.jpg
    Matthijs-CU-Statenfractie VK-79 (2).jpg
    Door Matthijs de Vries op 27 augustus 2021

Werkbezoek Wagenborg Passagiersdiensten

Hoe gaan we straks naar Ameland? Dat er een oplossing moet komen voor de vaargeulproblemen tussen Holwerd en Ameland staat als een paal boven water. De vaarweg naar Ameland wordt steeds moeilijker begaanbaar, doordat deze dichtslibt met zand. De fractie van de ChristenUnie brengt op vrijdag 27 augustus jl. een werkbezoek aan Wagenborg Passagiersdiensten. Wagenborg directeur Ger van Langen ziet verschillende mogelijkheden om het vervoer van en naar Ameland te blijven verzorgen.

Lees meer over "Werkbezoek Wagenborg Passagiersdiensten"