Statenleden doen mee met Schrijfmarathon

schrijfactie AImaandag 08 december 2014 11:52

Amnesty International houdt elk jaar een schrijfmarathon. Dit jaar was dat op woensdag 10 december. Wereldwijd doen honderdduizenden mensen hieraan mee, door 24 uur lang brieven te schrijven voor personen die onrecht is aangedaan, gevangenzitten, gemarteld zijn of bedreigd worden. Friese Statenleden wilden graag meedoen aan de schrijfmarathon, maar zaten vast op het Provinciehuis vanwege een vergadering van Provinciale Staten. Reden voor de ChristenUnie om het fractiebureau in het Provinciehuis beschikbaar te stellen voor schrijvers.

Een etmaal lang brieven schrijven is fantastisch, geeft Amnesty aan: 'Hoe meer mensen meedoen, hoe groter onze vuist tegen onrecht!' De ChristenUnie hoopt dan ook dat er veel brieven worden geschreven door de Statenleden.

Rond 22.00 uur zal de stand van het aantal brieven doorgegeven worden aan Amnesty. De volgende dag zullen de brieven worden opgehaald om ze in één zending te versturen, samen met de brieven die zijn geschreven in de hal van het Fries Museum.

Er lagen voorbeeldbrieven en informatie over de actie. Zo kon iedereen die dat wilde op een hem of haar passend tijdstip één of meer brieven schrijven. Er zijn uiteindelijk 41 brieven geschreven door Statenleden en fractiemedewerkers.

Meer informatie is te vinden op amnesty.nl/schrijfmarathon

Archief > 2014