Zorgen bij CU om opheffen tussenstop op lijn Leeuwarden-Zwolle

ov foto's 003woensdag 29 november 2017 17:07

De intercity van NS naar Den Haag zal vanaf 10 december minder stops maken tussen Leeuwarden en Zwolle. De ChristenUnie maakt zich zorgen over deze verschraling van de dienstregeling. ‘Reizigers uit Grou-Irnsum, Akkrum en Wolvega moeten eerst met de stoptrein naar Heerenveen, Meppel of Zwolle en vervolgens overstappen op een intercity. Dat kost bijna een half uur extra reistijd,' zegt Ynze de Boer van de ChristenUnie. ‘Wij staan voor een goed openbaar vervoer. Een treinreis naar de Randstad kost nu al veel tijd. Dat wordt hiermee niet beter.’

De ChristenUnie is steeds voorvechter geweest van goed en snel openbaar vervoer naar de Randstad. In december gaat een vierde trein per uur rijden naar de Randstad. De provincie Fryslân betaalt daaraan mee. De fractie is blij dat met dat extra budget het openbaar vervoer verbeterd wordt. ‘Maar dat moet dan wel goed gebeuren. We willen graag dat ook reizigers uit Akkrum, Wolvega en Grou-Irnsum van die verbetering profiteren. Als zij vervolgens niet meer met de intercity kunnen, dan gaat er volgens ons iets niet goed,' aldus De Boer.

TitelBestandsgrootteMIME-type
2017 1129 SV voornemen NS om stops van intercity Leeuwarden Zwolle op te heffen9,1 kBapplication/pdfdownload

Archief > 2017