Vragen over hergebruik grond Noordwest tangent voor oevers en kaden

zaterdag 10 juni 2006 23:29

De Provinciale Statenfractie van ChristenUnie/SGP wil van Gedeputeerde Staten weten of de grond die vrijkomt bij de aanleg van de Noordwest tangent gebruikt wordt voor de verhoging van de oevers en kaden. Volgens de fractie hebben het Wetterskip Fryslân en de Provincie Fryslân indertijd hierover afspraken gemaakt. Het is echter onduidelijk of die afspraak ook wordt nagekomen.

De communicatie tussen het Wetterskip en de Provincie verliep in het verleden niet altijd vlekkeloos. De fractie van ChristenUnie/SGP houdt er rekening mee dat er ook in dit geval sprake is van slechte communicatie. Daarom vraagt de fractie aan GS hoe het nu met de communicatie tussen beide overheden is gesteld.
Hergebruik van grond die vrijkomt bij de aanleg van de Noordwest tangent past in de visie van Provinciale Staten om projecten integraal uit te voeren. Daardoor wordt een aanzienlijke besparing geboekt bij de verhoging van de Friese oevers en kaden en de aanleg van de nieuwe weg. De ChristenUnie/SGP fractie hecht eraan vast te houden aan deze integrale benadering.

Archief > 2006