ChristenUnie neemt afstand van uitspraak Wilders

samendonderdag 20 maart 2014 10:44

Met de uitspraak van Geert Wilders op woensdag 19 maart jl. worden mensen niet meer aangesproken op hun gedrag of op hun overtuiging maar zijn mensen gereduceerd tot afkomst en kleur. Hier werd en wordt van een groep medemensen gezegd dat ze tot een categorie horen waarvan er minder moeten zijn. De ChristenUnie vindt het huiveringwekkend dat er wordt gesproken over “verminderen in aantal”.

Met deze openlijke, categorische haat is er een maatschappelijke grens overschreden. Politici zijn geroepen de vrede van het land, de stad, het dorp en de Provincie te zoeken en te bewaken. Wat de heer Wilders heeft gezegd over Marokkaanse mede(Neder)landers en waar de Friese PVV zich achter schaart, is kwaadaardig. De menselijke waardigheid en de maatschappelijke vrede staan namelijk op het spel.  Het stelt ons voor de indringende vraag of wij nog zaken kunnen doen met een partij die politiek bedrijft die zo ontwrichtend is en dat zo indruist tegen elementaire Christelijke waarden. Voor ons betekenen Christenlijke waarden allereerst dat we onze naasten liefhebben als onszelf. De naasten dat zijn alle mensen, ongeacht geloof, geaardheid of ras.

Archief > 2014