In gesprek met ondernemers in Hallum

DSC01663woensdag 08 mei 2013 16:50

Op uitnodiging van ondernemers en de gemeenteraadsfractie van de ChristenUnie in Ferwerderadeel waren Anja Haga en Wiebo de Vries woensdag 8 mei op bezoek bij ondernemers in Hallum. In september vorig jaar stelde de ChristenUnie Statenfractie vragen aan GS nadat bleek dat de bereikbaarheid van ondernemers in Hallum op het bedrijventerrein Doniaweg steeds moeizamer werd. De ondernemers constateerden dat de gemeente geen permanente oplossing biedt om de bereikbaarheid te verbeteren. Daarom wenden ze zich tot de Staten.

De Statenfractie van de ChristenUnie is bezorgd over het uitblijven van een structurele oplossing in de bereikbaarheid in Hallum. “Er zit daar een aantal bedrijven die goed zijn voor een behoorlijke werkgelegenheid in de regio. Die moeten daar blijven, maar we begrijpen dat er dan wel iets moet gebeuren, aldus Wiebo de Vries.

Uit het gesprek met de ondernemers bleek dat er behoefte is aan ruimte voor uitbreiding en groei op het bedrijfsterrein. Bedrijven zitten op slot vanwege milieuknelpunten met betrekking tot verkeer, geluid en geur. Sanering van een aantal woningen en het aanleggen van een nieuwe toegangsweg zou een goede oplossing zijn. Uit het gesprek bleek verder dat de Provincie Fryslân bereidt is mee te werken aan een structurele oplossing. De ChristenUnie ondersteunt die pogingen van harte.

Klik hier voor de foto's van het werkbezoek.

Archief > 2013