Afscheid Sicco Boorsma, beëdiging Anja Haga

IMG_2791woensdag 26 mei 2010 11:10

Vandaag, maandag 26 mei, is Anja Haga als eerste vrouwelijke Statenlid van de ChristenUnie Fryslân beëdigd. Anja, woonachtig in Leeuwarden, legde tijdens de Statenvergadering haar eed in het fries af. Anja is al 1,5 jaar actief voor de ChristenUnie Fryslân waar zij onze fractie in de commissie Boarger en Mienskip samen Ynze de Boer vertegenwoordigde . Nu gaat Anja als Statenlid verder met haar werk op de gebieden Ruimtelijke Ordening, Recreatie, Economie, Cultuur, Taal, Onderwijs en Financiën.

Anja is de opvolgster van Sicco Boorsma die vandaag afscheid nam. We vinden het erg jammer dat Sicco onze fractie verlaat. Zijn grote kennis over ruimte, duurzaamheid, milieu en economie zijn van grote waarde voor onze fractie geweest. Sicco Boorsma heeft een goede reden om het stokje aan Anja over te dragen want hij is wethouder in Dongeradiel geworden.

Sicco vroeg in zijn afscheidsreden aandacht voor Minsken, Omjouwing en Wolwêzen. Hij prees de goede omgang met elkaar en gaf de Statenleden een fotoboek cadeau namens het college van Burgermeester en Wethouders uit Dongeradiel. Ook vroeg hij voor het laatst in de Staten aandacht voor Duorsemens. Hij drong er op aan om werk te maken van Skjinne Fryske Energie en nodigde de Staten uit om naar het windmolenpark aan de A7 te komen. Tot slot deelde Sicco flesjes water uit afkomstig uit de Bonifatiusbron. Waarmee hij de link legde tussen de Christelijke wortels van Fryslân en zijn eigen motivatie om politiek actief te zijn.

Klik hier voor informatie over Anja

Meer foto's van het afscheid van Sicco Boorsma en de installatie van Anja Haga vindt u HIER

Archief > 2010