Ontbijt bij De Haan advocaten en notarissen

Ondernemersontbijt De Haan.jpgdinsdag 10 maart 2020 14:25

Het is nog even wennen. Geen handen schudden meer op deze ochtend. Het coronavirus verspreidt zich steeds verder in Nederland. Vandaag is het vijftiende ondernemersontbijt. We zijn te gast bij notaris Siebe Swart. Tijdens het ontbijt op het kantoor in Leeuwarden horen we meer over: ‘Het Goede Nieuws klinkt wereldwijd.’

Trans World Radio wil het evangelie laten horen in de lokale situatie. Door middel van radiozenders (en ook andere media) wordt het evangelie van Jezus Christus gebracht. TWR is begonnen met uitzenden in 20 talen. Inmiddels zendt TWR uit in 230 talen. Theo Poelman werkt sinds anderhalf jaar voor TWR. Hij zegt: ‘Wij brengen het evangelie daar waar ze nog nooit van Jezus hebben gehoord.’

Theo vertelt woensdag 10 maart hoe er over de hele wereld gewerkt wordt. Syrië is lastig bereikbaar. De kerk in Pakistan groeit als kool. Vervolgens zien we een filmpje hoe het er in Noord-Korea aan toe gaat. De christenen worden daar vervolgd en kunnen hun geloof alleen in het geheim belijden. Voor veel gelovigen is radio de enige manier om uit de Bijbel te horen en bemoediging te ontvangen. We zijn er stil van.

‘Wat doen we in Nederland? Nederland is een fondsenwervend land,’ zegt hij. Theo is veel bij stichtingen en bedrijven op bezoek om te vertellen over het werk van TWR. Hij roept vanmorgen de ondernemers op om audioplayers te kopen. Een audioplayer is een klein apparaatje met een zonnecel waarop radio geluisterd kan worden. Deze deelt TWR gratis uit. Voor € 20,- per stuk zijn ze te koop.

De ChristenUnie organiseert elk kwartaal een ondernemersontbijt. Bent u ondernemer en wilt u deelnemen aan het ontbijt? Dat kan. Meldt u dan aan bij de fractie: christenunie@fryslan.frl. Het volgende ontbijt is D.V. op 9 juni in Workum. We zijn dan te gast bij familie Bokma van Kaasboerderij de Nylander.

Spreker Theo Poelman.jpg

Archief > 2020