Kerkentour: Geref. Kerk Driesum CA

foto PKN Driesum 5donderdag 12 maart 2015 14:20

Deze keer geen kerkentour op zondag, maar op woensdag. Want het is biddag. Heel fijn om in de drukke campagneweek samen te zijn met andere christenen om stil te staan bij het Woord van God.

Voorganger in de dienst is kerkelijk werker Leo Blees. Aan de hand van Marcus 14: 32-42 staan we stil bij het belang van het gebed door Jezus. Wanneer Jezus gaat bidden vallen zijn volgelingen in slaap. Hoe staan wij eigenlijk tegenover het bidden? Nemen we daar de tijd voor? Of vallen we ook in slaap wanneer we aan het eind van de dag bidden? Bidden we alleen voor onszelf, met een verlanglijst richting God? Of bidden we ook voor onze naaste, voor broeders en zusters die lauw zijn, voor vervolgde broeders en zusters, voor gezinnen die het moeilijk hebben etc.

Het is goed om te weten dat Jezus doorbidt, ook als je zelf niet meer kunt bidden. Jezus zorgt voor voorspraak bij de Vader. Hij biedt ons gebed aan bij de Vader. Leer vanuit genade te leven. Ook al kun je niet meer bidden, dan is er altijd één die voor je bidt: Jezus Christus.

De dienst is relatief kort omdat aansluitend de gemeenteavond plaatsvindt. Ik praat nog even na, bekijk de mooie kerk en maak een aantal foto’s. Uitgerust en bemoedigd ga ik naar huis: ik bid regelmatig, maar wanneer ik het druk heb, schiet het er ook wel eens bij in. Gelukkig bidt Jezus door.

Anja Haga
Fractievoorzitter Statenfractie ChristenUnie Fryslân

Meer informatie over de kerkentour vindt u hier

Archief > 2015