Leeuwarden Kulturele Haadstêd van Europa in 2018

Ljouwert_KH_2018vrijdag 06 september 2013 17:00

YES! We hebben het gehaald. De jury heeft gesproken en de inspanningen zijn beloond. Leeuwarden wordt Kulturele Haadstêd van Europa in 2018. De Statenfractie van de ChristenUnie Fryslân is hier erg blij mee. We krijgen gelegenheid om onze provincie in de komende jaren flink op de kaart te zetten. En dat mede dankzij de inzet van de enthousiaste groep culturele ondernemers die zich de laatste twee jaar geweldig heeft ingezet voor de promotie van Leeuwarden en het creëren van draagvlak bij de bevolking.

Wat hebben deze mensen hard gewerkt in de laatste twee jaar. De Statenfractie van de ChristenUnie vindt een compliment hiervoor op zijn plaats. Wij feliciteren ook de bestuurders van provincie en gemeente Leeuwarden. Hun inspanning is beloond. Dat neemt niet weg dat onze zorgen, over de financiële dekking voor de komende jaren van dit project, er nog steeds zijn. We hopen dat de gedeputeerde in de komende tijd PS daarover gerust kan stellen met een goed dekkingsplan. Dat was per slot de reden dat wij in de laatste PS-vergadering over de voortgang van de Kulturele Haadstêd, niet in hebben kunnen stemmen met de plannen. Maar nu op naar het vervolg. Wij zien met spanning uit naar de resultaten.