ChristenUnie verbaasd over uitstel extra treinen Leeuwarden-Zwolle

DSCN1732donderdag 08 november 2012 22:44

De ChristenUnie heeft vernomen dat NS niet al in december, maar pas volgend voorjaar met extra treinen gaat rijden tussen Meppel en Leeuwarden.

Dit terwijl de overeenkomst tussen NS en Provincie mbt de uitbreiding van het aantal treinen pas onlangs is getekend. Het bericht dat er vertraging optreedt, verbaast de ChristenUnie-fractie dus hogelijk. De fractie wil helderheid van Gedeputeerde Staten hoe dit kan gebeuren, en wat dit betekent voor de houdbaarheid van de overeenkomst.

Schriftelijke vragen:

-       Klopt de berichtgeving in De Stentor d.d. 8 nov. 2012 dat NS niet al in december 2012, maar pas volgend jaar met extra treinen gaat rijden tussen Meppel en Leeuwarden?

-       Hoe kan het dat NS Reizigers BV in september jl. een overeenkomst tekent met Provincie Fryslan waarin staat dat het aantal treinen tussen Zwolle en Leeuwarden wordt uitgebreid, en dat de overeenkomst zo kort na het tekenen, en het aannemen van Provinciale Staten, al niet nagekomen wordt?

-       Wat betekent dit voor de houdbaarheid van de overeenkomst tussen NS en Provincie Fryslan?

-       Kunt u aangeven waarom het ophogen van een perron zoveel vertraging geeft?

-       Wat gaat u eraan doen om deze vertraging tegen te gaan?

-       Wat betekent deze vertraging in 2013 voor de dienstregeling en de aansluiting van de lokale (gedecentraliseerde) treinen?

-       Hoe zorgt u ervoor dat de reizigers geen hinder ondervinden van deze vertraging?

#sterk