Voorstel OV app door Fries Jeugd Parlement aanvaard

Leeuwarden-20120309-00087maandag 12 maart 2012 15:46

Een voorstel van een werkgroep van het Fries Jeugd Parlement (FJP) om een applicatie voor de smartphone te maken ter verbetering van de informatievoorziening in het Openbaar Vervoer, is door het FJP aangenomen. Gedeputeerde Staten van Fryslân hebben het voorstel vervolgens overgenomen.

Fractievoorzitter Anja Haga van de ChristenUnie begeleidde de jongeren van het FJP bij het maken van het voorstel voor de app.  Het FJP vergaderde vorige week vanaf woensdag tot en met vrijdag.

Er is al een OV app, maar die is nogal summier in de informatievoorziening. De nieuwe OV app is persoonlijker en geeft ook alternatieve trajecten en vervoersmogelijkheden bij vertraging. Deze alternatieven verschijnen vervolgens als aanbeveling op de telefoon, zodat de reiziger weet waar hij aan toe is.

Anja bezette op vrijdagmiddag ook de ChristenUnie stand op de politieke markt, aansluitend aan het Fries Jeugd Parlement.