Werkbezoek Terschelling

cufryslanlogo
Door Webredactie Christenunie Fryslân op 6 september 2024 om 18:00

Werkbezoek Terschelling

Op 5 en 6 september gaat de ChristenUnie Fryslân op meerdaags werkbezoek naar Terschelling. Het politieke seizoen is na het zomerreces weer begonnen, en zo onze fractie ook weer volop. We bezoeken ondernemers, de natuur en de burgemeester op het eiland.

Zo gaan we als fractie onder andere op bezoek bij dhr. De Vries van camping Tjermelan. De eigenaar neemt ons mee op zijn bedrijf en legt ons uit hoe het hem lukt een ‘duurzame camping’ vorm te geven. Van biologische producten bij het ontbijt tot zonnepanelen op het dak, weet deze eigenaar zijn camping zeer klimaatvriendelijk vorm te geven. Daarnaast is De Vries initiatiefnemer van het project ‘Dark Sky’ op de Boschplaat. Dit is opgezet om te genieten en te leren van de enorm heldere sterrenhemel die zichtbaar is vanaf de Boschplaat, waarbij gelet wordt op minder kunstmatig licht.

Daarnaast bespreken we de huidige uitdagingen van het eiland met burgemeester Cazemier en houden we onze lijntjes kort. Ook gaan we op excursie onder leiding van de boswachters van Staatsbosbeheer naar de Boschplaat. Hier laten zij onder andere zien hoe kunstmatige inhammen in een oude dijk, het oorspronkelijke duinlandschap helpen herstellen.

Al met al is de fractie weer wijzer geworden wat betreft de situatie in dit gebied. Heeft u ook een bedrijf of regio waarbij u graag uw situatie aan ons voorlegt? Neem vooral contact met ons op!

Labels: , ,