Werkbezoek Merk Fryslân

Petra Ellens
Door Petra Ellens op 10 juli 2024 om 16:30

Werkbezoek Merk Fryslân

Op woensdag 10 juli bezoekt onze fractievoorzitter Petra Ellens de organisatie Merk Fryslân op een Statenbreed werkbezoek.

Directeur Martin Cnossen vertelt uitvoerig over de werkzaamheden van het bedrijf. Merk Fryslân is een organisatie die zich vooral bezighoudt met het zo goed mogelijk verspreiden van toeristen over de provincie, om piekdrukte te voorkomen. Dit doen ze vooral door marketing en het promoten van bepaalde merken. Daarnaast proberen ze Fryslân ook onder de aandacht te brengen onder potentiële toeristen, als interessante plek om te recreëren.

ChristenUnie ziet het enorme belang van de recreatieve sector in Fryslân. Het is een feit dat de sector een van de grootste werkgevers is in onze provincie. Daarnaast is het een enorme aanjager van onze economie en faciliteiten: het zorgt voor bedrijvigheid door toerisme. Als partij zullen we scherp zijn en blijven op de ontwikkelingen in deze sector. Daarbinnen speelt het goede werk van Merk Fryslân hierin een positieve ontwikkeling.

Labels: , ,