ChristenUnie doet niet mee aan debat op zondag over duurzaamheid

foto cgk dokkumdinsdag 10 maart 2015 15:04

De ChristenUnie Fryslân doet niet mee aan het debat over duurzaamheids- en energievraagstukken aanstaande zondag in het Abe Lenstra stadion in Heerenveen. ‘Het onderwerp ligt ons heel na aan het hart. Dankzij de ChristenUnie heeft provincie Fryslân nu als ambitie dat ze in 2050 onafhankelijk is van fossiele brandstoffen. Maar de zondag houden we vrij. Voor kerk, gezin, ontspanning, vrienden en familie. Werk hoort in dat rijtje niet thuis,’ zegt Anja Haga, lijsttrekker van de ChristenUnie in Fryslân.

Het was wel even zuur voor Haga, maar ze twijfelde geen moment. ‘Wij willen vasthouden aan de zondagsrust. Niet met een opgeheven vingertje van dit mag niet of dat moet wel. Maar vanuit de gedachte dat het goed is voor een mens om een dag in de week te rusten van zijn werk. Dat gunnen we – voor zover mogelijk - iedereen in Fryslân. Ook mijzelf, ons campagneteam en onze kandidaat Statenleden.’

Omdat duurzaamheid en energie belangrijke thema’s zijn voor de ChristenUnie, heeft Haga nog geprobeerd de organisatie te bewegen het debat op een andere dag te houden. ‘Dat kon helaas niet. Dat heeft te maken met het voetbalschema van de KNVB; het wordt voorafgaand aan een voetbalwedstrijd gehouden.’

Archief > 2015