ChristenUnie zet vrijwilligers in het zonnetje op Markt van Mogelijkheden in Drachten

afbeelding ICUvrijdag 06 maart 2015 08:44

Zaterdag 7 maart zet de ChristenUnie Fryslân vrijwilligers in het zonnetje door ze een bloemetje te geven. Lijsttrekker Anja Haga: “Vrijwilligers zijn een verbindend middel in de samenleving en zo een inspiratie en voorbeeld voor ons allemaal. We kunnen ons geen gezond land voorstellen zonder vrijwilligers. En daarom zetten we deze mensen in het zonnetje. Wij doen dat door een vrijwilligersfeest te organiseren op de Markt van Mogelijkheden in het Fries Congrescentrum in Drachten.”

Onder het motto I C U (I see you – ik zie je staan) zet de ChristenUnie in heel Nederland in vrijwilligers in het zonnetje. Op 30 januari, tijdens het verjaardagsfeest van de partij, werd het idee gelanceerd. “Als je jarig bent, hoor je te trakteren. Wij doen dat door vrijwilligers een bloemetje te bezorgen. De afgelopen weken kon iedereen een vrijwilliger nomineren voor een bloemetje. Dat is veel gebeurd. Je merkt echt dat mensen, net als wij, het werk van vrijwilligers waarderen," aldus Haga.

De Markt van Mogelijkheden is de informatiemarkt voor mensen met een beperking en hun omgeving. De markt wordt elk jaar gehouden, en dit jaar is dat op 7 maart 2015 van 10 tot 16 uur in het Fries Congrescentrum in Drachten. Het vrijwilligersfeest van de ChristenUnie vindt plaats op deze markt en begint om 14.00 uur.

Archief > 2015