Welkom bij de ChristenUnie in Leeuwarden

welkom-bij-de-christenunie-afbeeldingmaandag 12 oktober 2015 14:44

De Cursus Welkom bij de ChristenUnie wordt op woensdag 28 oktober gegeven in Leeuwarden. Deelnemers worden getraind om overtuigend te kunnen vertellen wat de essentie en meerwaarde is van christelijke politiek. De cursus staat open voor iedereen en wordt in het bijzonder aanbevolen aan beginnende politici.

Wat is de meerwaarde van christelijke politiek en van de ChristenUnie?
In deze cursus leggen we het u in één avond uit en zorgen we dat u het aan anderen kunt vertellen.
Als lid van de ChristenUnie is het belangrijk om aan uw omgeving duidelijk te kunnen maken waarom dit uw partij is. Om van anderen ook ambassadeurs te kunnen maken

In deze cursus staan we stil bij twee punten:

1. Wat is de essentie en meerwaarde van christelijke politiek? Dan hebben we het over de rol van de bijbel in de politieke context. En we staan stil bij de verhouding tussen samenleving, overheid en markt. Een wezenlijk punt dat bij alle politieke ideologieen een grote rol speelt.
  2. Wat is de positie van de ChristenUnie ten opzichte van andere partijen? En hoe vertalen die het grote verhaal in partijstandpunten? Hier leert u ook de ideologie in uw lokale situatie te herkennen.

De cursus bestaat uit een korte lezing waarna u in gesprek kunt met de spreker en overige deelnemers. Via interactieve werkvormen dagen we u uit uw kennis van lokale en landelijke standpunten te testen.

Voor  informatie en aanmelden klik hier

Archief > 2015