ChristenUnie komt met 'programma in gewone taal'

Voorkantgewonetaalzaterdag 28 februari 2015 10:41

De ChristenUnie Fryslân overhandigt vandaag het eerste exemplaar van het ‘Verkiezingsprogramma 2015-2019 in gewone taal’ aan bewoners van verzorgingshuis Sinnehiem in Haulerwijk. De fractie heeft er bewust voor gekozen om naast het uitgebreide programma met een eenvoudige en verkorte versie te komen. “We kunnen niet van iedereen verwachten dat ze ons programma van a tot z lezen. Maar met deze versie kan iedereen weten waar de ChristenUnie voor staat,” zegt lijsttrekker Anja Haga. “We hebben het ‘programma in gewone taal’ genoemd, met een knipoog naar ‘de Bijbel in gewone taal’. Het blijkt dat deze nieuwe Bijbelvertaling veel mensen tot lezen aanzet. We hopen dat dit ook met ons programma gebeurt.”

De fractie combineert de overhandiging met een werkbezoek aan het verzorgingshuis. “We willen graag met directie en bewoners in gesprek over de zorg voor ouderen. Wat houdt hen bezig en waar liggen de problemen”’ zegt Haga. “Een van onze drie thema’s in het verkiezingsprogramma is Geloof in Zorg. We willen voor elkaar zorgen in Fryslân. Dat geldt voor jong en oud.”

In het Verkiezingsprogramma in gewone taal legt de ChristenUnie Fryslân in het kort het programma uit. Haga: “We zeggen wat onze uitgangspunt is: Ons geloof in God. En dat we God willen liefhebben en onze naaste als onszelf. Dat willen we ook doen in de politiek.”

Het programma in gewone taal kunt u hieronder downloaden.

VKP 2015 gewone taal doc475,4 kBapplication/pdfdownload

Archief > 2015