Campagnestart voor Provinciale Staten op Schiermonnikoog

vrijdag 02 februari 2007 11:47

De ChristenUnie Fryslân start haar campagne voor de Provinciale Statenverkiezingen op Schiermonnikoog. Zaterdag 10 februari zal de fractie de hele dag op het eiland aanwezig zijn. Alle inwoners van Schiermonnikoog worden in de week daarvoor persoonlijk uitgenodigd om zaterdag koffie te komen drinken met de fractie in de Hervormde kerk in het centrum van Schiermonnikoog. Ook wordt er een debat gehouden waaraan diverse prominente eilanders zullen deelnemen.

De ChristenUnie heeft voor Schiermonnikoog als startplaats voor de campagne gekozen omdat het eiland verkozen is tot mooiste plek van Nederland. Verder slaagt Schiermonnikoog er steeds weer in als eerste gemeente van Nederland de verkiezingsuitslag te melden. Daarnaast heeft de ChristenUnie aan de wieg gestaan van een grenscorrectie waarbij een deel van het Wad ten oosten van Schiermonnikoog werd overgedragen door Groningen aan Fryslân. Nu Schiermonnikoog ‘helemaal’ bij Fryslân hoort, is er alle reden voor de ChristenUnie daar ook te starten met de verkiezingscampagne.

Aan deze grenscorrectie wil de fractie nog extra aandacht schenken door later in de middag bij de vuurtoren de vlag van de ChristenUnie te planten.

De ChristenUnie Fryslân gaat de campagne in met de slogan "Fryslân op maat". Daarmee kiest de partij nadrukkelijk voor een menselijke maat die de basis moet zijn voor nieuwe ontwikkeling in Fryslân. Goed bereikbare zorg, adequaat openbaar vervoer, goed onderwijs en een leefbare woon- en werkomgeving zijn daarbij van groot belang.

Archief > 2007