ChristenUnie wil fluisterasfalt bij Workum

Workum2.jfifdonderdag 11 juni 2020 14:30

Inwoners van Workum, die in de directe nabijheid van de N359 wonen, maken zich zorgen over het toenemende (vracht)verkeer en ervaren geluidsoverlast. De provinciale fractie van de ChristenUnie gaat het gesprek aan met de omwonenden en bekijkt de situatie ter plaatse. Statenlid Matthijs De Vries: “Ik kan mij de bezorgdheid van de bewoners goed voorstellen.” Hij stelt hierover vragen aan het college van Gedeputeerde Staten.

Bij de afslag naar het industrieterrein wordt met name van en naar de rotonde bij de Spoardyk te snel gereden. Op dit gedeelte van de weg geldt een maximumsnelheid van 70km/uur. Bewoners vinden dat er geluidsbeperkende maatregelen nodig zijn op deze stroomweg. Dag en nacht hebben zij last van het verkeerslawaai. De ChristenUnie vraagt of de provincie zicht heeft op het aantal verkeersbewegingen op de N359 en welke mogelijkheden de provincie ziet om dit probleem op te lossen.

De Vries denkt dat het makkelijk op te lossen is door bijvoorbeeld fluisterasfalt en of een natuurvriendelijke geluidswal aan te leggen. Hij zegt: “Het zou mooi zijn als er op één of andere wijze tegemoet gekomen kan worden aan de wensen van de bewoners.” Hij is zeer benieuwd naar de reactie van het college.

2020 06-11 SV Geluidsoverlast N359 Workum.pdf40,8 kBapplication/pdfdownload
Antwoordbrief CU over geluidshinder N359 Workum _.pdf15,7 MBapplication/pdfdownload

Archief > 2020