Afscheid van Statenlid Richard Klerks

Richard-frwoensdag 26 september 2018 20:37

Afscheid nemen doet pijn en scheiden is lijden. Op 26 september is in de Staten van Fryslân afscheid genomen van Richard Klerks. Hij kan zelf niet aanwezig zijn, maar de Commissaris leest zijn afscheidswoorden voor. Zo wordt hij toch gehoord.

Richard is in april 2015 begonnen als commissielid en toen Anja Haga op 16 december 2015 de Staten verliet, schoof hij op en werd hij beëdigd als Statenlid.
Hij is heel betrokken op de samenleving en de fractie en hij heeft zich met allerlei onderwerpen bezig gehouden. Heel bewust wil hij Christus navolgen in zijn werk en hij ontleent zijn kracht ook aan Hem. Hij heeft voor iedereen een vriendelijk woord en staat voor iedereen klaar, behulpzaam als hij is.

Het laatste jaar is moeilijk geweest voor hem en zijn gezin en is het nog. De gezondheid van zijn dochter vraagt heel veel tijd en energie. Dat is ook de reden dat hij zich genoodzaakt zag om per direct te stoppen met het Statenwerk, dat hem zo nauw aan het hart ligt. Hij kan zich niet meer volledig inzetten en zoals hij zelf zegt: ‘De kiezer heeft recht op volledige toewijding van hun gekozen Statenlid.’

Het doet de fractie veel pijn dat hij op deze manier moet vertrekken. Ze heeft respect voor de manier waarop hij lang geprobeerd heeft om privé en politiek te verbinden. Uiteindelijk ging dat niet meer. De ChristenUnie zal hem zeker missen.

U vindt hier zijn afscheidsbrief.

Archief > 2018