Maar de boer hij ploegde voort

SAM_5913woensdag 13 juni 2018 14:00

Terug van weggeweest. Ja, hij is er weer. Ynze de Boer verlaat in december vorig jaar de Staten en komt nu, volledig uitgerust, de fractie weer dienen met zijn kennis en kunde. Op 13 juni is hij beëdigd als 1e opvolger, zijnde commissielid.

Nadat Ynze eind 2017 de Staten verlaat, volgt Reitze Douma hem op als Statenlid. Andries Bouwman volgt hem weer op als 1 opvolger. Hij heeft echter maar kort als zodanig gefunctioneerd. Tytsjerksterdiel ‘kaapt’ hem weg en hij wordt op 6 juni in Burgum beëdigd als wethouder. Zodoende komt onverwachts die functie weer vrij. Om die te vervullen moet de nog bestaande kandidatenlijst langs gelopen worden. En zowaar, Ynze is bereid om weer terug te keren, zij het nu in een andere hoedanigheid. Fractie blij en hij blij. Zo in de aanloop naar de komende verkiezingen is het wel fijn om weer op volle sterkte te kunnen werken.

Klik hier voor meer foto's.

Hieronder het persbericht dat de griffie heeft verstuurd.

TitelBestandsgrootteMIME-type
2018 06-14 PB Ynze de Boer werom by ChristenUnie94,2 kBapplication/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.documentdownload

Archief > 2018