CU stelt vragen over nieuwe subsidieregeling

economiewoensdag 11 oktober 2017 16:21

Friese ondernemers kunnen vanaf 12 oktober een subsidie aanvragen van € 50.000 voor projecten die een bijdrage leveren aan de circulaire economie. De ChristenUnie is blij met alle regelingen die helpen om de economie circulair te maken. Wel wil de ChristenUnie weten welke subsidieregeling hiervoor precies wordt aangesproken en hoeveel geld er beschikbaar is vanuit de Provinciale regeling.

Fryslân wil op termijn graag een circulaire economie realiseren. In een dergelijke economie zijn alle grondstoffen voor alle producten waardevol en herbruikbaar. In de startnotitie die voor de zomer in PS werd besproken, werden landbouw en water als eerste onderdelen om circulair te worden naar voren geschoven. Een motie van de ChristenUnie om veel bredere inzet werd door de Staten verworpen.

Het bevreemdt de ChristenUnie dat de regeling die nu ingaat veel ruimer lijkt dan landbouw en water. Ook de bouw en maakindustrie komen in aanmerking. ‘Daar zijn we best blij mee, maar wel willen we graag weten hoe het nu zit,' zegt Wiebo de Vries, fractievoorzitter van de ChristenUnie.

2017 0910 SV regeling circulair economie65,8 kBapplication/pdfdownload
Antwoordbrief aan ChristenUnie over de subsidieregeling Ciculaire Economie 20171031826,5 kBapplication/pdfdownload

Archief > 2017