Friese Staten gaan debatteren over rijksbezuiniging op Friese infra

300px-Knooppunt_Jourewoensdag 23 januari 2013 17:29

De Staten van Fryslân gaan op korte termijn praten over de bezuinigingsvoorstellen die het Ministerie van Infrastructuur en Milieu op 23 januari heeft gepresenteerd. De ChristenUnie vroeg hierom in een motie. Gedeputeerde Poepjes nam de motie van de ChristenUnie over. Bij de stemming over de motie waren alleen SP en FNP tegen. Op de lijst met voorstellen van het ministerie staat ondermeer het aquaduct Skarster Rien bij Joure.

De lijst met bezuinigingsvoorstellen is gepresenteerd aan de regio's. Op 11 februari staat een tweede bestuurlijke conferentie gepland waarin een afrondend gesprek wordt gevoerd met de regio's. Op 8 april is er een Algemeen Overleg in de Tweede Kamer over het Meerjarenprogramma Infrastructuur, Ruimte en Transport (AO MIRT) waar de bezuinigingsvoorstellen onderdeel van zullen zijn.
De ChristenUnie vindt het belangrijk dat de Staten pro-actief betrokken zijn bij de Friese MIRT projecten. "Dan kunnen we ook signalen afgeven aan de Tweede kamer", aldus fractievoorzitter Anja Haga.

Klik hier voor de motie

#sterk #schepping