ChristenUnie heeft zorg over bereikbaarheid industrieterrein Hallum

woensdag 19 september 2012 19:03

De ChristenUnie Fryslân maakt zich zorgen over het economisch klimaat in Noordwest Fryslân nu B en W van Ferwerderadiel heeft besloten geen geld te steken in een betere bereikbaarheid van het industrieterrein Doniaweg in Hallum. In schriftelijke vragen verzoekt de fractie Gedeputeerde Staten hierop actie te ondernemen. Bedrijven van het Industrieterrein hebben de noodklok geluid bij de gemeenteraad van Ferwerderadiel.

De provincie Fryslân heeft geparticipeerd in een projectgroep die de verschillende mogelijkheden voor een betere ontsluiting onder de loep nam. De projectgroep concludeerde, evenals het onafhankelijk adviesbureau DHV dat een rondweg om het bedrijventerrein de bereikbaarheid aanzienlijk zou verbeteren. De ChristenUnie verbaast zich erover dat het eensluidend advies van de projectgroep ogenschijnlijk gemakkelijk door het college van B en W kan worden genegeerd en vraagt GS om waar  mogelijk te interveniëren.

Verder vraagt de fractie van de ChristenUnie of de vrees terecht is dat de slechte bereikbaarheid voor bedrijven reden kan zijn voor bedrijfsverhuizing. Dat zou volgens de fractie een enorme aderlating zijn voor de werkgelegenheid in Noordwest Fryslân dat toch al kampt met een zwak sociaal economisch klimaat.

Klik hier voor de schiftelijke vragen

#sterk

Archief > 2012