Vragen van VVD en CU over ‘pas op de plaats’ bij aanpak traverse Lemmer

maandag 12 december 2011 11:25

ChristenUnie en VVD in Provinciale Staten (PS) van Fryslân hebben samen vragen gesteld aan gedeputeerde Poepjes over het uitstel van de aanpak van Traverse Lemmer. Volgens beide partijen is uitstel ongewenst omdat de regio dringend zit te wachten op de aanpak van de weg. Ook zijn de partijen niet blij met de wijze waarop over deze vertraging wordt gecommuniceerd, namelijk via de krant.

De fracties willen van Gedeputeerde Staten weten welke vertraging het project oploopt, nu de voorbereidende werkzaamheden worden stilgelegd. Ook stellen de fracties de stelligheid ter discussie waarmee GS zeggen te moeten bezuinigen. “Het is een keuze van het huidige college om hierop te bezuinigen”, aldus beide fracties.

Voor de traverse Lemmer is nog een fors bedrag nodig. De provincie Fryslân wil dit tekort halen uit verdere bezuinigingen op het programma Verkeer en Vervoer. De fractie van ChristenUnie en VVD kwalificeren dat als ‘een worst voorhouden’, want het is volstrekt onduidelijk is waarop nog bezuinigd kan worden. De fracties vragen aan GS om daar op korte termijn duidelijkheid over te verschaffen.

Klik hier voor de vragen

#sterk

Archief > 2011