Teleurstelling bij ChristenUnie over sluiting Wyldemerk

wyldemerk7woensdag 30 maart 2011 07:25

LEEUWARDEN - De provinciale Statenfractie van de ChristenUnie in Fryslân is teleurgesteld over de dreigende sluiting van de leef- en leergemeenschap Wyldemerk in Harich. De fractie stelt vragen over de sluiting aan Gedeputeerde Staten en wil van hen weten of GS nog een rol voor zichzelf weggelegd ziet in het behoud van Wyldemerk.

Wyldemerk biedt jongeren die zijn vastgelopen in het reguliere onderwijs een mogelijkheid om alsnog hun diploma te halen. “Sterker nog, voor een aantal jongeren is Wyldemerk de laatste kans om een diploma te halen. Wij maken ons dan ook zorgen over de toekomst van deze jongeren als Wyldemerk gaat sluiten,” aldus Anja Haga, Statenlid van de ChristenUnie. “Wij willen daarom weten hoe het college van GS tegen de dreigende sluiting van Wyldemerk aankijkt. Ook vragen wij ons af of met de sluiting van Wyldemerk  gaten vallen in het aanbod van Jeugdzorg in Fryslân.”

Wyldemerk startte begin 2008  als één van de negen pilotprojecten van de toenmalige minister van Jeugd en Gezin.

Klik hier voor de vragen die de ChristenUnie aan Gedeputeerde Staten stelt.

Archief > 2011