'Geloof in Fryslân' slogan ChristenUnie

geloof_in_fryslan_flyer webdonderdag 13 januari 2011 20:02

Met de slogan “Geloof in Fryslân” gaat de ChristenUnie Fryslân de verkiezingen in. De partij wijkt met de slogan af van de landelijke lijn. “Dat is een bewuste keus” zegt lijsttrekker Piet Adema: “ De ChristenUnie is voluit een christelijke partij. Vertegenwoordigers daarvan willen politieke keuzes maken gebaseerd op Bijbelse uitgangspunten. Wij geloven in Fryslân. We leven in roerige tijden en dan mag de kiezer verwachten dat we duidelijke taal spreken.“

De slogan slaat goed aan bij de duidelijke taal van het verkiezingsprogramma. De slogan laat zien hoe de ChristenUnie tegen Fryslân aan kijkt. “Wij geloven in de eigen kracht van de Friezen. De inzet van het NUON geld kan de Friese samenleving nog sterker maken. Wij geloven dat agrariërs meer de ruimte moeten krijgen om te ondernemen, ook bij Natura 2000 gebieden.”

De ChristenUnie is er voor alle Friezen. De Friese identiteit is uniek. De ChristenUnie kiest voor een zelfstandig Fryslan, met eigen taal en cultuur.  Fryslân is niets voor niets de mooiste provincie van Nederland.  “We geloven in de kracht van de Fryske mienskip waar iedereen meedoet. Kortom we geloven in Fryslân. Dit zal veel mensen aanspreken: iedere stem is welkom”.

In de campagne worden verschillende doelgroepen benaderd. Anja Haga, de nummer twee op de kandidatenlijst:” Veel jongeren vinden na hun HBO opleiding geen passend werk in Fryslan. Ze vertrekken, terwijl wij die jongeren graag aan ons binden. Ons deltaplan voor HBO-ers biedt de oplossing. Het is een samenwerking tussen Overheden, Onderwijs en de Ondernemers. Deze samenwerking is in Noordoost Fryslân succesvol. Dat succes mogen alle Friezen beleven”.

Archief > 2011