Adema lijsttrekker provinciale verkiezingen 2011

Piet Ademawoensdag 20 oktober 2010 13:29

Piet Adema wordt door het bestuur van de ChristenUnie in Fryslân voorgesteld als lijstaanvoerder voor de verkiezing van de Provinciale Staten in 2011. De 45-jarige Adema uit Drachten is sinds 2007 gedeputeerde voor de ChristenUnie. Hij heeft als hoofdtaken milieu, armoedebeleid en verkeer en vervoer. Met de keuze voor Adema zet de ChristenUnie Fryslan haar succesvolle beleid van de afgelopen jaren voort.

Voorzitter Jan Greving van de provinciale afdeling van de ChristenUnie zegt blij te zijn met de continuïteit van de lijstaanvoering. “Piet Adema heeft de afgelopen vier jaren als bestuurder het ChristenUnie-geluid helder laten horen”.

Piet Adema is blij dat hij opnieuw de lijst van de ChristenUnie mag aanvoeren. “Ik ben dankbaar voor het vertrouwen dat ik van het partijbestuur krijg. Het is fantastisch dat ik opnieuw mag werken aan versterking van de Christelijke politiek in Fryslan.” We willen verder bouwen aan een mooi Fryslan waar het goed wonen, werken en recreëren is. Voor de komende vier jaar noemt Adema als speerpunten van de ChristenUnie:

• Deltaplan voor jonge HBO –en WO afgestudeerden.

• Friese cultuurpas; de Fan Fryslân pas. Geeft korting voor o.a. Friese musea, stoomtrein, maar ook bijvoorbeeld voorstellingen van Tryater.

• Ruimte om te ondernemen óók rond Natura 2000 gebieden.

• Sterke Openbaar Vervoer lijnen op het platteland. In overleg het fijnmazige lokale vervoer decentraliseren naar de gemeenten die daarvoor ook financiële middelen van de Provincie krijgen.

• Naast verzilveren van het Sociaal Economisch Masterplan Noordoost Fryslân deze succesvolle aanpak ook inzetten voor Noordwest en Zuidoost Fryslân. Zo met elkaar werken aan een gezonde, sterke economie en een leefbaar platteland.

Op negen november wordt de complete kandidatenlijst door de leden vastgesteld.

Archief > 2010