Vertrek Sicco Boorsma uit de Staten

foto Sicco bij stukje Sicco (3)woensdag 21 april 2010 14:40

Sicco Boorsma vertrekt uit de Provinciale Statenfractie van Fryslân. Onlangs werd hij geïnstalleerd als wethouder voor de ChristenUnie in Dongeradeel. Deze functie kan volgens de reglementen van de ChirstenUnie niet in combinatie met het Statenwerk worden uitgevoerd. Boorsma wordt in de Staten opgevolgd door Anja Haga. In de vergadering van Provinciale Staten op 26 mei wordt Anja Haga als Statenlid beëdigd.

Sicco zal worden gemist in de fraactie en in de Staten, Niet in het minst vanwege zijn kennis op het gebied van financiën, ruimte en milieu.De afgelopen jaren heeft de fractie van de ChristenUnie in grote saamhorigheid geopereerd. Een belangrijk onderwerp was de vorming van het fonds Sjinne Fryske Enerzjy, een voorstel waar Sicco warm voor liep en waarvoor hij steun verwierf in de Staten. Met het fonds, gevuld met een deel van het geld verworven met de verkoop van NUON aandelen, worden Friese initiatieven op het gebied van duurzame energie ondersteund. Het wachten is nu nog op het voorstel van Gedeputeerde Staten.

Anja Haga werd vorig jaar geïnstalleerd als commissielid voor de ChristenUnie. Ze heeft zich in de afgelopen periode grondig ingewerkt in diverse dossiers en levert in de commissie een waardevolle bijdrage. Anja heeft ruime ervaring in de ziekenhuiszorg en richt zich momenteel voornamelijk op haar politieke werkzaamheden. Tevens is ze bestuurslid van de landelijke bestuurdersvereniging van de ChristenUnie.

Archief > 2010