ChristenUnie/SGP: maak van Fryslân een duurzame energiedelta

donderdag 09 februari 2006 09:48

LEEUWARDEN – De Provinciale Statenfractie van ChristenUnie/SGP ondersteunt het pleidooi van wethouder Sicco Boorsma van Dongeradeel om Fryslân te profileren als duurzame energiedelta. De fractie wil van Gedeputeerde Staten weten hoe zij over deze suggestie denken en stelt hierover schriftelijke vragen.

In het artikel doet de wethouder een aantal suggesties, dat ertoe moeten leiden dat Fryslân in de komende twintig jaar de schoonste provincie wordt en het centrum van nieuwe energietechnologie. Daarmee zou Fryslân zich nog beter in de markt kunnen zetten als woonprovincie en recreatieoord.

De fractie van ChristenUnie/SGP vraagt GS om een reactie op deze voorstellen. Ook wil de fractie weten hoe de Commissaris der Koningin denkt over de prominente rol die hij in het voorstel plan krijgt toebedeeld. Verder vraagt de fractie of GS mogelijkheden zien om de strekking van het artikel in te passen in de nota Sinnich en Sunich.

Archief > 2006