Vragen over groot aantal ambtenaren Jeugdzorg

zaterdag 10 december 2005 07:42

De Provincie Fryslân telt in verhouding veel meer ambtenaren Jeugdzorg dan andere provincies. De Provinciale Statenfractie van ChristenUnie/SGP vraagt aan het college van Gedeputeerde Staten waarom dat zo is.

ChristenUnie/SGP stelt vragen over groot aantal ambtenaren Jeugdzorg

Leeuwarden – De Provincie Fryslân telt in verhouding veel meer ambtenaren Jeugdzorg dan andere provincies. Dat constateert de Jeugdzorgbrigade in haar tweede rapportage. De Provinciale Statenfractie van ChristenUnie/SGP vraagt aan het college van Gedeputeerde Staten waarom dat zo is. De fractie stelt deze vragen in de vergadering van Provinciale Staten van 14 december.

In de rapportage van de Jeugdzorgbrigade wordt het aantal ambtenaren Jeugdzorg per provincie gemeld. Uit deze lijst blijkt dat Friesland aanzienlijk meer ambtenaren per honderdduizend jongeren telt dan bijvoorbeeld Gelderland. De Jeugdzorgbrigade stelt zich ten doel bureaucratie in de Jeugdzorg terug te dringen waardoor de Jeugdzorg efficiënter wordt uitgevoerd ten gunste van de daadwerkelijke hulp- en zorgverlening aan jongeren.

Archief > 2005