Meningsverschil over Fries in het onderwijs

donderdag 13 januari 2005 19:51

ChristenUnie/SGP stelt vragen aan GS vanwege meningsverschillen binnen het college over Fries in het onderwijs.

Moeten de kerndoelen voor het Fries in het basisonderwijs nu wel of niet worden verlaagd. Dat vraagt de Provinciale Statenfractie van ChristenUnie/SGP zich af nu gedeputeerde Andriessen zich deze week in een uitzending van Omrôp Fryslân tegen de verlaging van de kerndoelen keerde, terwijl collega Mulder zich juist voor die verlaging uitsprak. In schriftelijke vragen vraagt de fractie het college om opheldering.

De fractie vraagt zich af waarom dit meningsverschil in de pers is gebracht. De fractie had liever gezien dat de gedeputeerde hun verschil van inzicht binnenkamers hadden uitgesproken. ‘Heeft dit gevolgen voor de verhouding binnen het college’, zo vraagt de fractie zich af.
De ChristenUnie/SGP denkt dat een dergelijke discussie de positie van het Fries op de school niet ten goede komt en vraagt het college naar hun mening over de gang van zaken.

Archief > 2005