Flyer Jongeren en Seksualiteit Fryslân vertoont manco

zaterdag 20 november 2004 15:33

ChristenUnie/SGP wijst op een manco in een publicatie voor jongeren over seksualiteit en stelt daarover vragen aan het college van Gedeputeerde Staten. Voor de complete brief:

Morra, 18 november 2004.

Aan het College van GS
van de Provincie Fryslân

Onderwerp: Flyer Jongeren en Seksualiteit Fryslân

Geacht College,

Naar aanleiding van de in 10-voud ontvangen flyer van de door de Provincie Fryslân gesubsidieerde Stichting Partoer / steunpunt jongeren en seksualiteit, waarvoor dank, heeft onze fractie node de vermelding van de Stichting VBOK ( www.vbok.nl ) op de flyer gemist.

1. Bent u met ons van mening dat in een tijd als deze het brede spectrum van alle jongeren, dus ook die met een christelijke c.q. andere levensbeschouwelijke achtergrond, objectief geïnformeerd behoort te worden?

2. Had op zijn minst een instelling als de VBOK, die eveneens door de overheid gesubsidieerd wordt en belangrijk werk doet op het gebied van voorlichting en hulpverlening op het gebied van jongeren en seksualiteit, niet bij de reeks aan de achterzijde van de flyer vermelde organisaties vermeld kunnen worden?

3. Wat denkt u nog te kunnen doen om dit verzuim van de stichting Partoer te kunnen laten herstellen?

Met vriendelijke groet,

Rein Ferwerda, fractievoorzitter