Anja Haga komt fractie versterken

IMG_0425dinsdag 13 januari 2009 22:11

Leeuwarden - Anja Haga is op 7 januari beëdigd als commissielid voor de ChristenUnie in de commissie Boarger en Mienskip van Fryslan. Ze zal in deze commissie Statenlid Ynze de Boer ondersteunen. Anja legde de eed af voor Commissaris der Koningin John Jorritsma in de collegekamer in het Friese Provinciehuis. Een groot deel van de fractie en de gedeputeerde Piet Adema waren daarbij aanwezig.

Anja stond in 2007 als vierde op de kandidatenlijst van de ChristenUnie voor Provinciale Staten. Ze was tevens de hoogst geplaatste vrouw op de lijst. De vierde zetel ging echter net aan onze neus voor bij. De fractie is blij dat Anja nu de gelederen van de ChristenUnie in de Staten komt versterken.

Het heeft enige tijd geduurd voordat de eerste opvolger van de ChristenUnie bekend was. Vanwege drukke werkzaamheden als rayonmanager van de multinational Covidien Nederland B.V. , zag Anja geen kans vanaf het begin mee te draaien. Wel had zij steeds de wens om dat te doen. Inmiddels heeft ze haar werk zo georganiseerd dat ze een aantal uren per week kan vrijmaken voor het politieke werk.

Jorritsma heette Anja van harte welkom als commissielid. Hij zei verheugd te zijn dat het nieuwe commissielid niet alleen van het vrouwelijk geslacht is, maar ook nog jong. 'Het is mooi om te zien dat politiek ook leeft bij jongeren', zei hij waarderend.

Volg deze link om meer foto's te zien van de beediging

Archief > 2009