Piet Adema lijsttrekker voor de ChristenUnie in Fryslân

donderdag 16 november 2006 21:33

Onze kandidatenlijst bij de komende Provinciale Statenverkiezingen:
Op plaats 1 staat Piet Adema uit Drachten, onze lijsttrekker.
Op plaats 2 staat Albert Oostland uit Kollum en huidig statenlid.
Op plaats 3 staat Sicco Boorsma uit Dokkum, oud-wethouder en kandidaat-gedeputeerde.
Op plaats 4 staat Ynze de Boer uit Balk, oud-wethouder Gaasterlân-Sleat.

In een druk bezochte ledenbijeenkomst op 16 november 2006 werd het bestuursvoorstel door het overgrote deel van de leden overgenomen. Voor de plaatsen twee tot en met vier werden gekozen Albert Oostland (Kollum), Sicco Boorsma (Dokkum) en Ynze de Boer (Balk). Sicco Boorsma werd naar voren geschoven als kandidaat gedeputeerde, mocht de ChristenUnie mee doen aan de college onderhandelingen.

In zijn toespraak legde de kersverse lijsttrekker de nadruk op de noodzakelijke verbetering van de positie van de zwakkeren, ouderen, gehandicapten, arbeidsongeschikten, enzovoort in onze samenleving. Tevens vroeg hij aandacht voor onze multireligieuze samenleving. “Het provinciebestuur is geroepen om bij haar beleidsvragen rekening te houden met de gevoelens en overtuigingen van haar ingezetenen. Daarom wil de ChristenUnie in Fryslân dat er regulier overleg komt tussen het provinciebestuur en religieus/kerkelijke groeperingen. Ons motto en verkiezingsthema voor de komende vier jaar is dan ook:"Fryslân op maat", aldus Piet Adema.

De complete kandidatenlijst staat hier

Archief > 2006