Ondernemersontbijt over energietransitie

IMG_20180313_075634woensdag 14 maart 2018 11:49

Het ondernemersontbijt van de ChristenUnie vindt op 13 maart plaats bij Van Abbema Cultuurtechniek in Idaerd. Tijdens het ontbijt – weer uitstekend verzorgd door Yvonne Klos van KookNzo uit Donkerbroek – wordt van gedachten gewisseld over de energietransitie.

Via uiterst smalle weggetjes is het ruime kantoorpand van Van Abbema bereikbaar. Niet handig  op het eerste gezicht, gezien de grote landbouwvoertuigen op het terrein. ‘Het valt mee,' zegt eigenaar Sietze van Abbema. ‘Onze chauffeurs weten er wel raad mee.’ Het pand ligt op een mooi zichtlocatie langs de A32 tussen de afslag Wirdum en Idaerd.  Het bedrijf houdt zich voornamelijk bezig met sportveldonderhoud en renovatie. Ook voor onkruidbeheer op (half)verhardingen en onderhouden en renoveren van plantsoenen is Van Abbema Cultuurtechniek het juiste adres.

De energietransitie houdt de ondernemers bezig. Er ontspint zich een levendig gesprek over de rol van de overheid bij het stimuleren van duurzame energie. Vraag is of daarin de juiste keuzes worden gemaakt.

Fractievoorzitter Wiebo de Vries van de ChristenUnie houdt een korte presentatie over de energietransitie. De presentatie kunt u hier bekijken.

TitelBestandsgrootteMIME-type
De energietransitie793,2 kBapplication/vnd.openxmlformats-officedocument.presentationml.presentationdownload

Archief > 2018