ChristenUnie blijft alert op goede dienstregeling voor treinen

IMAG0015woensdag 08 januari 2014 15:22

De ChristenUnie blijft er alert op dat de dienstregeling van Arriva treinen niet leidt tot extra lange wachttijden op station Leeuwarden. Gedeputeerde Staten zeggen in antwoord op vragen van de ChristenUnie met Arriva in gesprek te gaan. "Wy binnen drok dwaande om ta ferbetteringen te kommen", aldus GS. Tegelijkertijd geven GS aan dat de ruimte om aanpassingen te doen beperkt is omdat het gaat om aansluitingen van treinen van verschillende vervoerders.

'Hjirtroch binnen de oanslutingen net sa goed as wy graach woenen". De ChristenUnie vindt dat magertjes. "Reizigers hebben er recht op zonder al te veel oponthoud van A naar B te worden vervoerd", vindt fractievoorzitter Anja Haga. De ChristenUnie stelde vragen aan GS over de nieuwe dienstregeling van Arriva treinen omdat daarin treinen slecht op elkaar aansloten. Dat zou in de avonduren leiden tot lange wachttijden op station Leeuwarden. De ChristenUnie is blij dat het overleg tussen GS en de vervoerders ertoe heeft geleid dat er aanpassingen zijn gedaan in de dienstregeling. Daardoor is de aansluiting van treinen uit Harlingen en Sneek op de trein richting Zwolle en Groningen in de ochtendspits verbeterd. Er blijft echter nog voldoende voor verbetering vatbaar. "We begrijpen wel dat aanpassingen aan het spoor niet op korte termijn gerealiseerd kunnen worden. Maar we moeten er wel steeds op aan blijven dringen", zegt Haga.

TitelBestandsgrootteMIME-type
antwoordbrief aan Christenunie oer de tsjinstregeling Arriva treinen 2013121887,4 kBapplication/pdfdownload

Archief > 2014