Kerkentour: GKV De Levensbron Ureterp

GKV De Levensbron Ureterpmaandag 29 december 2014 09:49

Vanmiddag was ik te gast bij GKv De Levensbron te Ureterp. Ik was nieuwsgierig naar de boodschap van Ds. Krijgsheld na de Kerstdiensten van de afgelopen week. Is het niet teveel van het goede in een week? Het tegendeel bleek.

14.00u na een warme kennismaking zit ik dan in een volle zaal; Kinderen, (jong) volwassenen en ouderen.  Heel verrassend gaat de preek over de Heilige Geest. Dit zou je niet verwachten zo na de Kerst, dit is toch voor Pinksteren bedoeld? Is deze stap niet te groot? Al snel wordt duidelijk dat Ds. Krijgsheld ons in wil laten zien dat de Geest van God alle dagen van ons leven bij ons is (Lucas 1).

De preek vertelt over de Geest van Christus en de brief van Christus. In de bijbel worden Geest en wind (als in adem) vaak samen genoemd. Je kunt de wind niet zien maar je voelt de windkracht wel en je ziet de Geest niet maar je merkt zijn kracht wel. De Heilige Geest is een persoon net als God de Vader en God de Zoon, een trooster en een pleitbezorger.

Gods Geest werkt: Hij zet Christus in het volle licht, maakt mensen bekwaam, werkt in ons en versterkt ons geloof. Hoor elkaar, luister naar elkaar, merk het werken van de Heilige Geest.

Om het laatste duidelijk te maken haalt Ds. Krijgsheld 'een brief van Christus zijn' aan. Paulus beschrijft in de Korinthe brief over de aanbevelingsbrieven van de schijnapostelen tegenover Paulus zelf die het Woord brengt en aangeeft dat er velen in de stad rondlopen die levende geloofsbrieven zijn en voor hem pleiten.

Hierin zit dus de boodschap; U bent zelf een brief van Christus geschreven met de Geest van de Levende God.

Als je naar jezelf in de spiegel kijkt wat zie je dan……..

Het is belangrijk jezelf te vullen met het Woord, broeders en zusters te ontmoeten, het Woord voor te leven overal en altijd.

Richard Klerks
Kandidaat Statenlid CU

Meer informatie over de kerkentour vindt u hier

Archief > 2014