ChristenUnie wil meer uit zorgeconomie halen

iStock_000020673198Largevrijdag 26 september 2014 11:38

Fryslân vergrijst, evenals de rest van Nederland. Dat zorgt voor nieuwe economische ontwikkelingen en werkgelegenheid. Fryslân wil daarop inzetten door het Friese Midden- en KleinBedrijf (MKB) en de zorg dichter bij elkaar te brengen. Daarvoor wil Fryslân bijeenkomsten organiseren om projecten op gang brengen tussen zorg en MKB. De ChristenUnie vindt dat daar nog wel een tandje bij kan en pleitte in een amendement voor een hoger ambitieniveau.

'Zorgeconomie is een van de speerpunten van het college', zegt Wiebo de Vries (CU). 'De zorgeconomie kent vele kansen om de zorg en het MKB aan elkaar te verbinden. Er wordt nu gekozen voor een basisvariant. Dit vinden wij, en ook de markt, niet voldoende. Het gaat daarbij overigens om het aanjagen van innovatie in de zorg. Niet om de zorg zelf', verduidelijkte De Vries. 'Over dat laatste gaat de Provincie niet.'

Woensdag 24 september stond het uitvoeringsprogramma Zorgeconomie op de agenda van de Staten. Het amendement van de ChristenUnie haalde onvoldoende steun. Dat was reden voor de fractie om tegen het voorstel te stemmen.

TitelBestandsgrootteMIME-type
1409-24 Amendement Zorgeconomie (2)52,4 kBapplication/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.documentdownload

Archief > 2014