ChristenUnie wil dagkaart terug in busvervoer

IMAG0017vrijdag 18 november 2011 12:17

De provinciale Statenfractie van de ChristenUnie in Fryslân vraagt de gedeputeerde zich sterk te maken voor de terugkeer van de dagkaart in het busvervoer. Veel incidentele reizigers zijn nog niet overgestapt op de OV-chipkaart en vinden de buskaart die te koop is bij de chauffeur in de bus, te duur. In Limburg heeft de vervoersmaatschappij Veolia om die reden de dagkaart opnieuw geïntroduceerd.

De ChristenUnie vindt dat de provincie er alles aan moet doen om het openbaar vervoer zo aantrekkelijk mogelijk te maken. Daar hoort een dagkaart bij. Als het afschaffen van de dagkaart een belemmering vormt voor het nemen van de bus, moet de provincie zich inzetten om die belemmering weg te nemen, vindt de ChristenUnie. Daarom vraagt de fractie aan de gedeputeerde of hij in beeld heeft wat het effect is van het afschaffen van de dagkaart.

De dagkaart zou voor alle buslijnen in Fryslân moeten gelden. De ChristenUnie vraagt de gedeputeerde om de mogelijkheden daarvoor te onderzoeken.

Anja Haga op Omrop Fryslan over de OV-dagkaart