ChristenUnie stelt vragen over uitblijven van extra bussen na de vakantie

IMAG0017dinsdag 06 september 2011 15:19

Leeuwarden - Veel reizigers met het Openbaar Vervoer in Fryslân lopen deze week forse vertraging op doordat vervoerders nog geen extra bussen hebben ingezet na het vakantieseizoen. Daardoor blijven tijdens de spits veel mensen bij de bushalte staan, wachtend op een volgende bus die soms ook al geen plaats meer biedt.

De Provinciale Statenfractie van de ChristenUnie vindt dat vervoerder snel extra bussen moeten inzetten en  wil dat Gedeputeerde Staten de vervoerders hierop aanspreekt. De fractie stelt hierover vragen aan Gedeputeerde Kramer.

De ChristenUnie hecht aan een betrouwbaar Openbaar Vervoer. Dat is belangrijk voor een goed werk en woonklimaat in Fryslân”, aldus fractievoorzitter Anja Haga. ”Vervoerder en de Provincie hebben afgesproken dat er een aangepaste dienstregeling is die loopt van 11 juli tot en met 3 september. Busreizigers moeten erop aan kunnen dat ze vanaf 4 september weer gebruik kunnen maken van de bus voor hun woon- en werkverkeer. Dat is nu niet  het geval.” Klik hier voor de schriftelijke vragen.