ChristenUnie : Stem dienstregelingen trein op elkaar af

ov foto's 011dinsdag 16 oktober 2012 19:06

Reizigers die in het weekend of in de avonduren met de stoptrein van Arriva van Groningen via Leeuwarden reizen en daarna met de stoptrein van NS naar Zwolle, moeten in 2013 rekening houden met een overstaptijd van bijna een uur op station Leeuwarden. De Provinciale Statenfractie van de ChristenUnie vindt dat onaanvaardbaar en vraagt de verantwoordelijke gedeputeerde Kramer hiertegen in actie te komen.

Een en ander staat in de nieuwe dienstregeling van Arriva en NS. De stoptrein uit Groningen heeft een aankomsttijd van 09 over het uur, staat in de dienstregeling van Arriva. De aansluitende stoptrein naar Zwolle is dan al vijf minuten weg en de volgende trein komt pas 55 minuten later aan. De ChristenUnie vindt dat zeer ongewenst. “Dat kun je reizigers niet aandoen”, zegt fractievoorzitter Anja Haga. “De vervoerders moeten dit beter op elkaar afstemmen. Op deze manier wordt het openbaar vervoer onaantrekkelijk gemaakt en dat strookt bepaald niet met de ambitie van de Provincie Fryslân om een goed en aantrekkelijk openbaar vervoer te bieden.”

In schriftelijke vragen aan gedeputeerde Kramer vraagt de fractie welke maatregelen de Provincie gaat nemen om de vervoerders te verplichten de dienstregeling op elkaar af te stemmen.

Klik hier voor de vragen van de ChristenUnie

#sterk  #schepping